با نزدیک شدن انتخابات، دولت با ایجاد پارازیت روی شبکه های ماهواری بالاخص بی بی سی فارسی و صدای آمریکا، مردم رو مخصوصا علاقه مندان به بحثهای سیاسی از دیدن برنامه های مفیدی که شبکه های محبوبی مثل بی بی سی فارسی میسازن، محروم میکنه! معلوم نیست دولت برای ایجاد این پارازیتها که در اکثر مناطق با آغاز پخش برنامه های بی بی سی( ساعت 5 بعد از ظهر) راه میفته، چقدر هزینه کرده اما هرکس میتونه با هزینه کمتر از 500 تومن جلوی این پارازیت رو بگیره کما اینکه من خودم این کار به طور آزمایشی انجام دادم و نتیجه گرفتم.
وسایل لازم برای این کار یک قیچی و مقداری کاغذ آلمنیومی یا فوبل هست. خودم اول از همه این کار رو با زانویی لوله بخاری تست کردم و جواب گرفتم اما چون لوله بخاری شی مطمئنی نبود از فویل استفاده کردم.

خوب شما کافیه فقط مقداری از ورقه آلمیونیمی رو به شکل قیف درست کنید و اون رو روی ال ان بی بذارید مثل عکس زیر:

حواستون باشه لبه های ورقه آلمیونیم به داخل خم نشه که جلوی ال ان بی رو نگیره ضمن اینکه من خودم اول مشکلی که داشتم این بود که هر کار میکردم جواب نمیگرفتم چون زیر ال ان بی رو نپوشونده بودم تا اینکه یک نوار فویل هم از زیر دورش ییچیدم.

اگر نتیجه نگرفتید باز هم دور فویل قیف شکلتون ورقه بپیچید حتما به نتیجه مطلوب میرسید .
پ.ن: اگر دقت کنید شما با این کار به بهترین شکل میتونید به دولتی که میلیاردی خرج سانسور میکنه، دهن کجی کنید و به ش بخندید!
مه 31, 2009 در 7:17 ب.ظ.
برا من پارازیتی نداره ، ولی روش جالبی بود
مه 31, 2009 در 7:59 ب.ظ.
حق با شماست. همه مناطق تهران پارازیت نداره. اونجاهائی از شهر که خود آقایان یا بخشی از اونها ساکن اند پارازیت نداره. احتمالا شما هم خوش شانس بودی و تصادفا خونه ات در حوالی اینا قرار گرفته و این مشکل رو نداری
ژوئن 1, 2009 در 7:19 ق.ظ.
دارمت
)
ما که تو شهرستان از این پارازیتا نداریم ! الکی اذهان آحاد مردم رو به سمت هات برد نکشون
ژوئن 1, 2009 در 1:14 ب.ظ.
تو شهر ما بعضي جاها پارازيت داره. ميشه بيشتر توضيح بدي؟ يعني جلوي ال ان بي كامل گرفته بشه؟
—————
نه نه! جلوی ال ان بی اصلا! فقط اطراف ال انبی طبق عکسها
ژوئن 1, 2009 در 1:24 ب.ظ.
با سلام
دليلشو ننوشتين …. لطفا دليلشو بنويسيد كه ورقه آلومينومي پوشش روي ال ان بي چه كاري انجام ميدهد كه جلو پارازيتها را ميگيرد
با تشكر
ژوئن 1, 2009 در 2:12 ب.ظ.
salam, karborde gheiychi chi hastesh? mamnoon
————-
قیچی هیچی! فقط گفتم با قیچی این ورقه ها رو برش بزنیم همین!
ژوئن 1, 2009 در 2:23 ب.ظ.
سلام من درست کردن طبق گفتههای شما اما نشد. ممکنه به نوع ال ام بی وابسته باشه؟ ممکن هست توضیحات بیشتر بدید؟
————–
ببینید به نوع ال ان بی رو نمیدونم اما من که نتیجه گرفتم با همه تلاش باز هم گاهی قطعی تصویر پیش میومد اما کم! شما فقط طوری باید ورقه هاها رو بپیچید که وارد حریم ال ان بی نشه! از پایه های ال ان بی به داخل خم نشه
ژوئن 1, 2009 در 3:29 ب.ظ.
سلام. خیلی ممنون از راهنمایی.
منظورتان از زیر ال ان بی کجاست؟ آنجا را که اگر بپوشانیم، دیگر نمیگیرد.
—————
شما یک قیف رو در نر بگیرید که گذاشتید روی ال انی بی طبق عکس
ژوئن 1, 2009 در 6:38 ب.ظ.
آقا سلام . دنيا دنيا ممنون
واقعن كه خوشحالم كردين
ژوئن 1, 2009 در 7:54 ب.ظ.
امتحان کردم جواب نداد کل فرکانسو قطع کرد جان عزیزت اگه جواب داده با موبایلت یه فیلم کامل ازش بگیر (دور ورش بچرخ) بعد آپلود کن به خدا ثواب داره دیگه نیاز نیست حج بری
————
شرمنده امکان فیلم برداری ندارم! شما سعیتون رو بکنید!گاهی قطع و وصل میشه ولی گاهی مثل الان داره جواب میده! گاهی فقط ممکنه قطع بش!
ژوئن 1, 2009 در 9:15 ب.ظ.
aziz jan man ke mohandese mokhaberatam midoonam hamchin chizi ke shoma migi kamelan eshtebahe,agaram vase shoma javab dade,besoorate kamelan shansi boode,be omide roozi ke hich paraziti nabashe o javoona fekreshoono yejaye dige kharj konan,
movafagh bashi
———————-
ممنونم مهندس! فقط شده حالا! من خودم دانشجوی مهندسیم و یاد گرفتم به تئوری ها اعتماد نکنم و اون چیزی رو که در عمل میبینم باور کنم! مثل همین
ژوئن 2, 2009 در 5:54 ب.ظ.
اقا واقعا دستت درد نکنه
من همین الان تست کردم جواب داد
کارت خیلی درسته
ژوئن 3, 2009 در 12:19 ق.ظ.
[...] چگونه با پارازیت ماهواره مقابله کنیم!؟ با نزدیک شدن انتخابات، دولت با ایجاد پارازیت روی شبکه های ماهواری [...] [...]
ژوئن 3, 2009 در 8:43 ب.ظ.
دوست عزیزم با درود !
من این کارو تست کردم و کل کانالا رفت . البته فویل چون شکل پذیر هست کاملا به ال ان بی چسبیده بود ؟
آیا این اشتباه من بوده ؟ نباید بچسبه به ال ان بی یه ایرادی نداره ؟
ممنونم
——————
فقط جلوی ال ان بی رو نگیره! یعنی همون قسمتی که رو به دیشه!
ژوئن 5, 2009 در 9:51 ق.ظ.
هر وسیله فلزی مثل فویل عایق امواج الکترومغناطیسی است. باید فویل جلو امواج پارازیت که از سمتی غیر از ماهواره میاد رو بگیره. ایستگاههای پخش پارازیت زمینی اند و جهتشان با جهت ماهواره متفاوته.
ژوئن 7, 2009 در 7:38 ب.ظ.
نقل قول :
حواستون باشه لبه های ورقه آلمیونیم به داخل خم نشه که جلوی ال ان بی رو نگیره ضمن اینکه من خودم اول مشکلی که داشتم این بود که هر کار میکردم جواب نمیگرفتم چون زیر ال ان بی رو نپوشونده بودم تا اینکه یک نوار فویل هم از زیر دورش ییچیدم.
————————————————————-
سلام،خسته نباشید
منظورتون از پوشاندن زیر ال ان بی چیه ؟ اگه جلوی ال ان بی گرفته بشه که اصلا سیگنال نداریم. لطفا بیشتر توضیح بدید.
با تشکر
————————–
جواب: دور ال انی ! اون قسمتی که رو به دیشه نباید پوشیده بشه! هومن قسمتی که معمولا سفید رنگه
ژوئن 16, 2009 در 9:57 ب.ظ.
salam be nazar man khoda ro shokr koned ma ke to mahabadem parazet on ghadr ghave hast ke en cheza javab nemeda faghat tanha rah chare ena ke desh o dar paentaren mahal khone nasb koned va zer devare bozorg bezaraed ma alan 6 sale ke ba en moshkel dasto panje narm mekonem tashakor dostan.
ژوئن 17, 2009 در 1:51 ب.ظ.
نميشه عزيزم . اينها از روي زمين مستقيما ماهواره رو هدف گرفتن و امواج در فركانسهاي خاصي داراي تداخل هست . مثلا شما الان نميتوانيد بي بي سي رو نگاه كنيد چون رو فركانس اون و هر كانالي كه نا آرامي هاي اخير رو نشون بده پارازين ميفرستن
—————
آقا این روش دیگه جواب نمیده! دیگه نرید دنبالش
ژوئن 24, 2009 در 5:09 ق.ظ.
بحث علمي اين مسئله همانطور كه آقا صمد كلي گفتند اينه كه: آنتن هاي گيرنده يه پترن اصلي و يه پترن فرعي دارند كه هر كدام شبيه گلبرگ هستند. اين دولت در راستاي افق پارازيت ميفرستند و باعث ميشوند كه پترن فرعي مضر قويتر از اصلي بشه و از طريق ال ان بي دريافت شه با اين كار ما تا حدودي اثر پترن فرعي رو حذف ميكنيم
ژوئن 25, 2009 در 6:25 ق.ظ.
مرسی.من با ورقه فویل نتیجه گرفتم. البته نه به این شکل دور lnb بلکه یک پنل یا صفحه بزرگ را با فویل پوشاندم و در کنار دیش قرار دادم. و چون دستگاه فایندر داشتم در یک زاویه خاص دیدم که سیگنال بی بی سی ok شد. الان بی بی سی را دارم منها با کمی پارازیت. میخواهم یک لایه فویل دیگر پشت این پنل اضافه کنم تا کاملا پارازیتها گرفته بشه.
ژوئن 27, 2009 در 6:19 ب.ظ.
من در تهرانپارس یعنی جایی که بیشترین میزان پارازیت را داره زندگی میکنم و این روش اصلا جواب نداد. کاش میشد از این روش استفاده کرد تا روی اینارو کم کرد.
——————-
این روش دیگه واسه خودم هم جواب نمیده
ژوئن 29, 2009 در 7:21 ق.ظ.
اگه پارازیت قوی باشه این روش جواب نمی ده.اگه دیدید که کانال مورد نظر شطرنجی و غیر قابل دیدنه در این حالت روش فویل به احتمال زیاد جواب میده.اگر که شبکه هیچ سیگنالی نداشت یعنی بدون تصویر این روش جواب نمیده.دراین حالت باید :
1) با ایجاد یک قفسه آلومینیومی کل دیش را از پارازیت ها مصون داشت و فقط یک دهنه برای ورود امواج ماهواره ای باز گذاشت
2) دیش در محلی باشد که با ایجاد یک قفسه دستگاه پارازیت دیش را از دهنه ی باز قفسه نبیند.
3)اتصال سیم نول به دیش یا تقویت کننده هیچ تاثیری ندارد
این پارازیت ها در اطراف ال ان بی که مرکز تجمع امواج است ایجاد اختلال میکنند
معمولا روی ال ان بی هایی که با قیچی به دیش وصل میشن یعنی در مرکزیت کانون دیش نیستند این پارازیت ها کمی ضعیفتر عمل میکنن.مثلا BBC فارسی روی نایل ست است که اگه پارازیت باشه
معمولا شطرنجی و غیر قابل دیدنه اما در این حالت روش فویل کاملا جواب میده
ژوئن 29, 2009 در 7:28 ق.ظ.
توجه شود کسانی که میگن مستقیما ماهواره را هدف قرار میدنکه :
تلویزیون bbc Persian روی ماهواره ی نایل ست و تل استار به خوبی دریافت میشود
voa نیز روی عرب ست و تل استار است
پارازیت انداختن روی ماهواره های عرب خوشایند نیست
روی تل استار نیز پارازیت را باید از یک کشور امریکای شمالی انداخت که نمیشه
ژوئیه 15, 2009 در 2:45 ق.ظ.
مرسی راهنمایی موثری بود
ژوئیه 21, 2009 در 7:08 ق.ظ.
در مورد امواج ماهواره و نحوه دریافت آن چند تا توضیح کوچیک میدم احتمالا دوستان منوجه میشن که چطوری میشه پارازیت انداخت و چطوری میشه پارازیت رو حذف کرد.
اولا به دلیل فرکانس بسیار بالای امواج ماهواره (10 تا 12 گیگاهرتز) این امواج بسیار جهت پذیر هستن پس شما اگه بخوای تو فرکانس مثلا بی بی سی امواجی رو بفرستی که باعث مختل شدن تصویر تو رسیور ها بشه 2 تا راه داری.
1- باید دقیقا در زاویه دید ماهواره از زمین قرار بگیری و با همون زاویه و فرکانس امواج رو بفرستی که تقریبا امکان نداره.
2- امواجی که میفرستی بسیار قویتر از سیگنال اصلی ماهواره باشه. در این حالت حتی اگه lnb در جهت سیگنال پارازیت هم تنظیم نشده باشه این امواج روش میتونه تاثیر بد داشته باشه.
لازم به توضیحه که اگه کسی بخواد پارازیت رو مستقیما به خود ماهواره بفرسته این کار رو فقط از طریق uplink ماهواره میتونه انجام بده که اون هم بسته به تنظیم ماهواره فقط از مکانهای خاصی روی زمین امکان پذیره که در حالت مورد بحث این امر نیز امکان پذیر نیست.
در مورد فویل با دوست مهندس مخابراتمون که گفتن امکان ندارد مخالفم و باید بگم که شما هرچقدر محدوده دید lnb و در کل دیش رو باریک تر بکنید امکان حذف پارازیت بیشتر میشه. در ضمن اگه فویل رو با سیم باریک به یک اتصال ارت مثل لوله فلزی آب وصل کنید نتیجه خیلی بهتر میشه
اوت 9, 2009 در 12:39 ب.ظ.
قابل توجه دوستان عزيز
چند روزي است كه در مشهد مخصوصا در ارتفاعات تمامي كانالهاي هاتبرد و نايلست و اينتل ست كه كانالهاي استاني را پخش ميكنه قطع است به خاطر پارازيت.
ولي خوشبختانه امروز يك راه حل ساده براش پيدا كردم
آقا يك دونه آهنرباي مخصوص بلند گو رو به سه قسمت قطعه قطعه كنيد
هركدوم رو در فاصله تقريبا يك سانتي متري پايه هاي ال ان بي روي ديش بچسبونيد
اگه درست نشد آهنربا ها را در همان فاصله يك سانتيمتري دور ميله ها جابجا كنيد حتما درست ميشه
من اين كارو كردم و خوب كاملا جواب داد البته بعضي از كانالها هنوز قطع هستند
از لحاظ علمي آهنربا باعث تغيير جهت امواج پارازيت كه از نوع الكترومغناطيسي هستند ميشه و طبيعتا اثر اونها رو روي چند فركانس خنثي ميكنه.
اگه خواستيد عكس هم براتون ميفرستم
اوت 11, 2009 در 4:54 ق.ظ.
آقا یک جورایی خدا خیرت بدهد من هم در مشهد هستم پدر همه طایفمون در اومده که هیچی از ماهوارههای نایل وهاتبرد را نداریم که نداریم لطفا تورو به جون عزیزت یک چند تا عکس بگذار . مرسی.
اوت 26, 2009 در 2:52 ب.ظ.
Ahmad jaan , man ahan roba gozashtam ,amma javab nemide , lotfan begu kodoom samte mile ha gharar bedim ,doostani ke raahi peida kardan pls javab bedan , man ham foil pichidam dore LNB va ham ahan roba gozashtam , dore mile haa
سپتامبر 20, 2009 در 9:19 ق.ظ.
آقا اگه ميشه از اين روش آهنربايي چندتا عكس بذار
سپتامبر 29, 2009 در 7:40 ق.ظ.
من یک روش خوب به ذهنم رسید ،
- یک کش بدور کل لبه بیرونی دیش وصل کنیم
- چند چوب حصیر و یا چیزی مشابه به فواصل معین زیر کش (دور دیش) قرار دهیم
- سپس یک ورقه فویل به عرض حدود یک متر بدور این چوبها بکشیم
با این عمل کل صفحه دیش و LMB از پرتوهای مضر اطراف مصون می شود. توجه کنید که نباید دهانه دیش که به سمت ماهواره می باشد مصدود شود.
سپتامبر 29, 2009 در 5:45 ب.ظ.
ما ماهواره نداریم ولی به نظر من روش قفس درست کردن با فویل از همه بهتره . جوری که فقط جلوی دیش باز باشه و از جهت های دیگه امواج به دیش و ال ام بی نرسه . فقط از طرف ماهواره جا باز باشه برای ورود امواج .
سپتامبر 30, 2009 در 3:13 ق.ظ.
دوستان یه سوال
این جریان فویل که گفته شده و قفس، حتماً باید فویا باشه یا هر ورقه فلزی جواب میده؟ مثلاً با ورق گالوانیزه یه مکعب سر و ته باز درست کنیم با ارتفاع بلندتر از دیش. مثلاً یک متر ونیم. بعد دیش رو بذاریم توش. جواب میده؟
سپتامبر 30, 2009 در 5:33 ق.ظ.
1- توصيه ميشود آنهائي كه بالكن دارند ديش را در بالكن نصب كنند. از هر روشي بهتر جواب ميده.
2-با توجه به اينكه فرستنده هاي پارازيت انداز در ده ها نقطه دور تا دور و داخل تهران هستند،براي حذف پارازيت بايستي اينكار با حوصله و وقت بيشتري انجام بشود.
3-نقاطي روي پشت بام هستند كه در اون نقاط قدرت سيگنال پارازيت كمترهستند.اول آن نقاط را بيابيد.در اين نقاط جهت هاي دريافت پارازيت كمتر است وميتوان با مسدود كردن يك يا دو جهت جهت پارازيت را حذف كرد.بطور مثال ديش را ميتوان مجاور كولر قرار داد.
4-پيچيدن فويل حول ان بي جواب ميدهد بشرطي كه فويل مانع ورود سيگنال از طرف ديش نگردد و به محل اتصال به كابل نيز متصل نگردد .در غير اينصورت سيگنال اصلي ضعيف ميشود.
5- براي تكميل حذف سيگنال ها ي مزاحم ديش هاي مستعمل اضافي را در مجاور ديش با حوصله طوري نصب وتنظيم نمائيد تا در موقعيت خاصي پارازيت كاملا حذف گردد.
5 – محل نصب ديش هاي مسدود كننده را محكم كنيد.
اکتبر 2, 2009 در 8:35 ق.ظ.
afarin man javab gereftam agar ba degat anjam bedin natije migirin
اکتبر 13, 2009 در 8:18 ق.ظ.
آقا احمد هستم از مشهد
راستش اين صفحه رو گم كرده بودم نتونستم عكس بذارم ولي امروز تصادفي پيداش كردم. خوب اينم يه جمله براي search گوگل:
مقابله با پارازيت ماهواره بوسيله آهنربا (عكس)
http://i34.tinypic.com/21ngrdc.jpg
http://i34.tinypic.com/33e7dar.jpg
http://i34.tinypic.com/15yvs42.jpg
http://i34.tinypic.com/nzgh0l.jpg
اميدوارم جواب بده. براي من كه خوب جواب داد و الان همه كانالهام بازز هستش.
نوامبر 26, 2009 در 8:47 ق.ظ.
درود
به نظرم در شهر هایی غیر از تهران می تونید با روش فویل جواب بگیرید و اگه نشد کمی جهت دیش رو تغییر بدید به احتمال 90% جواب میده . و اگه راه هایی غیر از دیواره ی آلومینیومی و آهن ربا دارید حتما قرار بدید .
در ضمن اضافه کنم هرچی فلز به کار برده سنگین تر باشه عایق قوی تریه ، آلومینیوم با عدد اتمی 13 فلز سبکی به حساب میاد می تونید از مس (29) و حتی آهن استفاده کنین که جواب بهتری میده.
نوامبر 29, 2009 در 5:58 ب.ظ.
به نام آن که عاشق آفریدست
دمت گرم .الهی هر آرزویی داری بهش برسی من از بوشهر مزاحمتون میشم ما کانالهای استانی و ایران رو از ماهواره می گرفتیم که این از خدا بیخبر ا دهن ما رو سرویس کرده بودند ولی با همان قضیه ی فویل مشکل ما حل شد .به امید ایرانی سرفراز
سپتامبر 13, 2010 در 1:50 ب.ظ.
سلام دوست من.ممنونم که به هموطنان عزیزمون آگاهی دادی. حق با شماست این کار شما کاملن شدنیه.یه روش دیگه هم هست که من از اون استفاده کردم.من کانالهای مربوط به فرکانس10721 و یا 10721 رو با کیفیت و قدرت بسیار بالا روی ماهواره هاتبرد دارم! روش اینه که من پایه های ال ان بی و خود ال ان بی رو تغییر دادم طوری که مرکز ال ان بی از مرکز دیش جدا شده (در جهت عقربه های ساعت) البته کمی مشکله اما تضمین شده است اونم رو هات برد. امیدوارم همه ایرانیان به روشنفکری و روشنگری برسند
ژانویه 16, 2011 در 11:20 ق.ظ.
man natejh greftam mamnon